خرید پکیج دوربین مداربسته داهوا

پکیج دوربین مداربسته ارزان

در سال‌ های اخیر با توجه به رکود وضعیت اقتصادی کشور، نیاز به ایجاد امنیت در تمامی اماکن بیش از پیش حس می‌ شود. در همین راستا افراد علاقه دارند تا بتوانند امنیت منزل یا محل کار خود را تا حد زیادی تامین کنند؛ این نیاز باعث شده است تا استقبال از دوربین‌ های مداربسته نسبت به سال‌ های گذشته بیشتر شود.
با توجه به تنوع بسیار گسترده برندهای فعال در زمینه تولید دوربین‌ های مداربسته و دستگاه‌ های DVR، معمولا شناخت ویژگی‌ های هر کدام از این دستگاه‌ ها دشوار است. پکیج‌‌ های دوربین مداربسته دقیقا برای پاسخ به همین نیاز تولید می‌ شوند تا تمامی موارد را به ساده‌ ترین و حرفه‌ ای‌ ترین شکل در اختیار افراد قرار دهند.

تکنولوژی های جدید دوربین مداربسته

پکیج دوربین مداربسته شامل چه مواردی است؟

معمولا این پکیج‌ ها تنها حاوی دوربین مداربسته نیستند، بلکه امکانات دیگری مثل دستگاه DVR، دزدگیر و… نیز در آن‌ ها تعبیه شده است که باعث می‌ شود شما بتوانید به راحتی و بدون صرف زمان زیاد برای تحقیق، با توجه به نیاز و هدفی که از خرید خود دارید، پکیج موردنظر خود را انتخاب و تهیه کنید. امروزه پکیج‌ های دوربین مداربسته به صورت 2 دوربینه، 4 دوربین، 8 دوربین، 16 دوربینه و 32 دوربینه در بازار عرضه می‌ شوند که هر پکیج بسته به برند و تجهیزاتش، قیمت و ویژگی‌ های مخصوص به خود را دارد.

تفاوت میان خرید پکیج دوربین مداربسته و خرید جداگانه تجهیزات

همانطور که گفتیم پکیج دوربین مداربسته مجموعه‌ ای از ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای راه‌ اندازی و نصب سیستم دوربین مداربسته است. اگر تصمیم به خرید دوربین مداربسته دارید، می‌ توانید حتی به صورت جداگانه تجهیزات مربوط به آن را تهیه کنید. اما پکیج‌ های دوربین مداربسته تمامی تجهیزات را به صورت کامل و با قیمتی مناسب‌ تر در اختیار شما قرار می‌ دهند. تکمیل‌ بودن این پکیج‌ ها در حدی است که حتی کابل، هارد و اتصالات مورد نیاز را نیز شامل می‌ شوند.
هدف از تولید پکیج‌ های دوربین مداربسته، جمع‌ کردن تمامی تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه‌ اندازی دوربین مداربسته، در کنار یکدیگر است.

پکیج دوربین مداربسته

مزایای پکیج‌ های دوربین مداربسته

همانطور که گفته شد این پکیج‌ ها به طور کلی دارای مزایای زیر هستند:

  • پکیج‌ های دوربین مداربسته تمامی مواردی که در طول فرایند نصب و راه‌ اندازی پکیج به آن نیاز دارید را در کنار هم قرار داده‌ اند.
  • خرید تجهیزات و قطعات دوربین‌ های مداربسته به صورت پکیج، از نظر هزینه، مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر و اقتصادی‌ تر است.
  • قطعات موجود در پکیج همگی از یک برند بوده و این موضوع باعث می‌ شود تا هماهنگی و تناسب بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

معایب پکیج‌ های دوربین مداربسته

پکیج‌ های دوربین مداربسته در کنار تمامی نقاط مثبت و مزایایی که دارند، دارای یک نکته منفی نیز هستند. شما با خرید یک پکیج به استفاده از تجهیزات موجود در آن محدود می‌ شوید و نمی‌ توانید تغییری در پکیج دوربین ایجاد کنید؛ امکانی که در صورت خرید تجهیزات و قطعات به صورت جداگانه، برای شما میسر خواهد بود.

عوامل‌ تاثیرگذار بر قیمت پکیج‌ های دوربین مداربسته

مثل خیلی از کالاها، برای این پکیج‌ ها نیز نمی‌ توان قیمت دقیق را ارائه کرد زیرا قیمت‌ آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • فضایی که قرار است دوربین در آن نصب شود
    مسلما برای مجهز کردن فضای یک کارخانه به دوربین‌ های مداربسته نسبت به فضای یک مغازه کوچک، نیاز به پکیجی با تعداد دوربین بیشتر و هزینه‌ ای بالاتر خواهد بود.
  •  برند دوربین مداربسته
    بازار دوربین‌ های مداربسته نیز مانند بقیه کالاها مملو از برندهای مختلف با کیفیت‌ کارهای متفاوتی است که بعضا انتخاب را برای افراد دچار مشکل می‌ کنند. بدیهی است که برندهایی که دوربین‌ های با کیفیت‌ تری تولید می‌ کنند، معمولا هزینه بیشتری نیز دریافت می‌ کنند. بنابراین برند پکیج دوربین نیز تاثیر بسزایی بر قیمت پایانی دارد.
  •  قطعات و تجهیزات موجود در پکیج
    محتوای تمامی پکیج‌ های موجود در بازار یکسان نیست. دلیل این موضوع این است که هر کدام از آنها برای طیف مشخصی از نیازها طراحی شده‌ اند. بنابراین هر چه پکیج‌ ها دارای قطعات کامل‌ تری باشند، قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.
  •  مدل دوربین‌ مداربسته
    دوربین‌ ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام با توجه به امکانات و برند خود، دارای قیمت متفاوتی هستند.

انواع پکیج‌ های دوربین مداربسته

پکیج دوربین مداربسته AHD

کلمه AHD مخفف Analog High Definition است. این نوع از پکیج‌ ها دارای تکنولوژی قدیمی‌ تری نسبت به سایر مدل‌ ها هستند. پکیج‌ های AHD وظیفه دارند تا تصاویر را بر بستر کابل کواکسیال انتقال دهند؛ بیشترین فاصله ثبت‌ شده برای این انتقال 500 متر است. این پکیج‌ ها معمولا مناسب فضاهای کوچکی مثل فروشگاه‌ های کوچک، ویلاها، کارگاه‌ های کوچک، مجتمع‌ های مسکونی و یا آپارتمان‌ ها هستند.

در این پکیج‌ ها به دوربین AHD و دستگاه DVR نیاز است و دوربین‌ های آن می‌ توانند تصاویری با کیفیت 2 مگاپیکسل و وضوح 1080P را به ثبت برسانند. اگر کیفیت تصویر در دوربین مداربسته برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، شاید بهتر باشد به سراغ پکیج‌ های IP بروید.

 پکیج دوربین مداربسته IP

پکیج دوربین مداربسته IP، نسبت به سایر پکیج‌ ها، مشخصات متنوع‌ تر و جذاب‌ تری دارد؛ برای مثال از ویژگی‌ های جذاب این نوع از دوربین‌ ها می‌ توان به کیفیت و وضوح بالای تصاویر در آن اشاره کرد. کیفیت تصویر در این دوربین‌ ها در حدی است که می‌ توان از آن‌ برای پلاک‌ خوانی استفاده کرد و در واقع اعداد و حروف در تصاویر ثبت‌ شده قابل تشخیص هستند. همچنین دوربین‌ های IP به کابل‌کشی کمتری نیاز دارند زیرا با استفاده از سیستم شبکه به دستگاه NVR وصل می‌ شوند و تصاویر را منتقل می‌ کنند.

پکیج دوربین مداربسته بیسیم

این پکیج همانطور که از نامش پیداست، نیازی به سیم ندارد و مناسب فضاهایی است که در آن‌ امکان سیم‌ کشی وجود ندارد یا اینکار به سختی قابل انجام است. در خیلی از موارد نیز تراکم سیم‌ های دوربین باعث برهم زدن دکوراسیون می‌ شود. افرادی که در این زمینه حساس هستند، می‌ توانند از این پکیج دوربین استفاده کنند.
این نوع دوربین تنها برای تغذیه برق به سیم برق نیاز دارد و دارای هیچگونه کابل یا سیم‌کشی دیگری نیست. نکته مهم که باید توجه کنید این است که این دوربین مناسب فضاهای کوچک است زیرا در یک محدوده معین سیگنال می‌ دهد. اگر فاصله دوربین مداربسته و دستگاه از یک حد مشخص بیشتر شود، ارتباط دوربین با دستگاه قطع می‌ شود و به دنبال آن تصویر دوربین نیز دچار قطعی خواهد شد.

انواع تجهیزات پکیج‌ های دوربین مداربسته و کاربرد آنها

در ادامه با برخی از تجهیزات رایج پکیج‌ های دوربین مداربسته و کاربرد آنها آشنا می‌ شویم:

دستگاه DVR

دستگاه DVR یا Digital Video Recorder که یکی از اجزای اصلی در بسیاری از پکیج‌ ها است. وظیفه ضبط و پخش تصاویر دوربین‌ ها را برعهده دارد. البته دستگاه‌ های DVR در گذشته تنها این وظیفه را برعهده داشتند اما اکنون توانایی انجام وظایف زیر را نیز دارا هستند:

  • امکان ضبط تصاویر از طریق هارد نصب‌ شده روی دستگاه
  • امکان نمایش تصاویر زنده به صورت چند تصویر در یک صفحه (دلخواه)
  • امکان انتقال تصویر دوربین ها برای نظارت از راه دور روی کامپیوتر و موبایل
  • قابلیت انجام آنالیزهای ساده بر روی تصاویر مانند حساسیت به حرکت و…
  • امکان پخش مجدد تصاویر ضبط‌ شده و تهیه بکاپ از آنها
  • امکان انجام تنظیمات ضبط بر اساس نیاز

دستگاه NVR

این دستگاه عملکردی مشابه با DVR دارد و به ثبت ویدیو با دوربین‌ های تحت شبکه IP که تصاویر را از طریق کابل شبکه منتقل می‌ کنند، می‌ پردازد. دوربین از طریق سوئیچ یا روتر و گاهی اوقات به صورت مستقیم به دستگاه NVR متصل می‌ شود.

فیش BNC

فیش BNC یک رابط رایج مخابراتی آنالوگ است که برای اتصال کابل‌ های کواکسیال به دستگاه‌ های مختلف از آن استفاده می‌ شود.

کابل شبکه IP

این کابل‌ ها برای اتصال تجهیزات مختلف شبکه‌ های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در کابل‌ های شبکه IP از زوج‌ های به هم‌ تابیده برای انتقال اطلاعات استفاده می‌ شود تا تاثیر نویز بر روی سیگنال عبوری از کابل کاهش یابد.

هارد دیسک مخصوص ضبط تصاویر

هارد‌های معمولی با هارد مخصوص دوربین تفاوت دارند. هارد‌های معمولی بیشتر مناسب کامپیوترهای شخصی می‌ باشند که ساعاتی مشخص از شبانه روز را روشن هستند و در همان زمان کم هم، اطلاعات زیادی را ذخیره نمی‌ کنند؛ اما هارد مناسب دوربین نیاز است تا در کل ماه و 24 ساعت شبانه روز فعال باشد و دائما اطلاعات را ذخیره کند.

مانیتور

در سیستم‌ های دوربین مداربسته برای نمایش تصاویر ارسالی دوربین از مانیتور استفاده می‌ شود. تعداد دوربین‌ های مداربسته قابل‌ نمایش، رزولوشن تصویر و فاصله مانیتور از بیننده مواردی هستند که می‌ توانند بر انتخاب اندازه مانیتور مورد نیاز تاثیرگذار باشند.

لنز دوربین مداربسته

احتمالا می‌ دانید که برای بوجود‌ آمدن تصویر، باید بازتاب نور از جسم روی پرده‌ ای تشکیل شود. در دوربین‌ های مداربسته این وظیفه بر عهده لنز است. لنز سیگنال‌ های نوری را جمع‌ آوری می‌ کند و با متمرکز کردن روی سنسور باعث ایجاد تصویر می‌ شود. در هر لنز یک یا چند عدسی وجود دارد که پرتوهای نوری به کمک‌ آنها متمرکز می‌ شوند.

رک دوربین مداربسته

رک یک محفظه یا قفسه مخصوص و استاندارد است که برای قرارگیری و محافظت از تجهیزات الکتریکی و کامپیوتری مربوط به دوربین از آن استفاده می‌ شود. رک‌ ها در اندازه‌ های مختلفی تولید می‌ شوند اما رایج‌ ترین مدل آنها رک 19 اینچی است. همچنین رک‌ ها از نظر ساخت نیز به 2 بخش تقسیم می‌ شوند:

  • رک دیواری
  • رک ایستاده

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با پکیج‌ های دوربین مداربسته آشنا کنیم. اما نکته مهم این است که قطعا خرید دوربین مداربسته به تنهایی برای شما کافی نخواهد بود و در ادامه مجبور به تهیه تجهیزات جانبی دیگری خواهید شد.
در برخی مواقع ممکن است عدم آشنایی با تجهیزات جانبی و عدم تهیه قطعه مناسب دوربین شما یا قیمت بالای این تجهیزات شما را دچار مشکل کند. برای روبرو‌ نشدن با چنین مسائلی، بهترین انتخاب برای شما تهیه یک پکیج دوربین مداربسته است تا هم خیالی آسوده از بابت تکمیل و هماهنگ‌ بودن تجهیزات داشته باشید و هم با هزینه کمتری بتوانید محل موردنظر خود را به دوربین مداربسته مجهز کنید.

سوالات متداول

خرید یک پکیج چه مزایایی نسبت به خرید جداگانه تجهیزات دارد؟

قیمت مناسب، تکمیل‌ بودن تجهیزات و هماهنگ‌ بودن آنها از مزایای پکیج‌ های دوربین مداربسته هستند که افراد را مجاب به خرید پکیج‌ های دوربین می‌ کنند.

آیا خرید این پکیج‌ ها معایبی هم دارد؟

تنها ویژگی منفی پکیج‌ ها محدود بودن آنها و عدم امکان تغییر در تجهیزات است.

برای داشتن تصاویر باکیفیت بالا، کدام پکیج بیشتر توصیه می‌ شود؟

پکیج‌ های دوربین مداربسته IP

چه عواملی بر روی قیمت پکیج‌ ها تاثیرگذار هستند؟

محل نصب پکیج، برند دوربین، مدل دوربین و تجهیزات موجود در پکیج

با خرید پکیج‌ های دوربین مداربسته نیازی به تهیه هیچ تجهیزات جانبی دیگری نیست؟

خیر. تمامی تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه‌ اندازی دوربین مداربسته در پکیج‌ ها موجود است.