نحوه بازبینی و بکاپ گیری دوربین مداربسته داهوا

امروزه شرکت‌ های زیادی در زمینه تولید دوربین‌ های مداربسته و سیستم های حفاظتی فعالیت می‌ کنند. یکی از این شرکت‌ ها که رتبه دوم بین تولیدکنندگان دوربین‌ های مداربسته در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است، شرکت Dahua Technology است. دوربین مداربسته داهوا در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و در مکان‌ های مختلفی مانند صنایع حمل و نقل، مسیرهای جاده‌ ای و درون شهری، مراکز تفریحی، مسافرخانه‌ ها، هتل‌ ها، فروشگاه‌ های بزرگ و کوچک، موسسات مالی و اعتباری یا بانک ها و… از این محصولات استفاده می‌ شود.

 

دوربین مداربسته

 

بسیاری بر این عقیده هستند که بهترین دوربین مدار بسته برای مشتریان ایرانی محصولات برند داهوا است، چرا که امکان دسترسی به خدمات گوناگون مربوط به این تجهیزات وجود دارد. در ادامه این مطلب از سایت مگادید قصد داریم نحوه بازبینی و بکاپ گیری فیلم دوربین مداربسته داهوا را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم.

دوربین مداربسته تا چه مسافتی را نشان می دهد؟

آشنایی با روند بازبینی و بکاپ گیری دوربین مدار بسته داهوا

افرادی که برای نظارت بهتر یا افزایش امنیت سراغ استفاده از دوربین مدار بسته داهوا می‌ روند، باید این موضوع را حتما به یاد داشته باشند که با روند بازبینی و بکاپ گیری این دوربین‌ ها آشنایی لازم را پیدا کنند. چرا که در غیر این صورت نمی توانند از تمامی مزایایی که این محصولات در اختیار آنها قرار می‌ دهند استفاده کنند. در بخش‌ های بعدی توضیحاتی را در خصوص نحوه بازبینی و بکاپ گیری فیلم دوربین مداربسته داهوا ارائه می‌ دهیم و روند انجام این کارها را بررسی می‌ کنیم. مورد مهم را به یاد داشته باشید که روند باز پخش دوربین مداربسته داهوا قدیمی یا دوربین‌ های مداربسته مکسرون، به یکدیگر شباهت دارد و از همین رو در دو بخش آموزش، بازپخش این محصولات را در اختیار شما قرار می‌ دهیم.

آموزش بازبینی فیلم دوربین مداربسته داهوا قدیمی

در سری قدیمی دوربین مداربسته داهوا، روند بازبینی فیلم به صورت زیر است:

  • در قدم اول باید روی صفحه کلیک راست کنید و سپس از بین گزینه‌ های پیش روی خود Main menu را انتخاب نمایید.
  • در قدم بعد باید رمز که به صورت الگو یا پسورد با کاراکترهای مشخص است را وارد نمایید.
  • بعد از وارد کردن رمز شما وارد منوی اصلی دستگاه می‌ شوید.
  • در این قسمت باید بر روی گزینه search کلیک کرده و قسمت بازپخش را انتخاب کنید.

در اینجا شما به آرشیو فیلم‌ های ضبط شده توسط دوربین مداربسته داهوا دسترسی خواهید داشت.

آموزش باز پخش فیلم ضبط شده توسط دوربین مداربسته داهوا جدید

در نمونه‌ های جدیدتر دوربین مداربسته داهوا، در گوشه بالایی سمت راست صفحه نمایش گزینه‌ های slice، عکس‌ ها (pic) و فیلم‌ ها (rec) قابل مشاهده است و نوع اطلاعاتی که می توانید در دسترس داشته باشید را به شما نشان می‌ دهد. بعد از انتخاب هر کدام از این گزینه‌ ها یک تقویم برای شما باز می‌ شود که دقیقا روز مورد نظر خود را می‌ توانید توسط آن مشخص کنید.
بعد از آن باید سراغ گزینه camera name بروید تا به وسیله آن دوربین مورد نظر خود که قصد بازبینی فیلم آن را دارید، انتخاب نمایید. یک گزینه دیگر به نام timeline وجود دارد که به وسیله آن می‌ توانید محدوده زمانی مربوط به ضبط دوربین مداربسته داهوا را مشاهده کنید. این محدوده‌ های زمانی به شکل نوارهای رنگی نمایش داده میشوند و هر کدام از رنگ‌ ها معنای خاص خود را دارند که عبارتند از:

  • رنگ زرد: مربوط به زمان‌ هایی است که دوربین حرکتی را تشخیص داده است.
  • رنگ سبز: این رنگ نشان دهنده ضبط دائم است.

 

دوربین مداربسته داهوا

 

در همین صفحه آیکون‌ های رنگی وجود دارد که می‌ توانید با انتخاب آنها صرفاً قسمت های مورد نظر خود را ببینید. همچنین امکان انتخاب روز و ساعت دقیق در بخش تایم لاین برای شما وجود دارد که با کلیک کردن بر روی آن دقیقاً به ساعت و دقیقه موردنظر خود می‌ روید. برای نمایش تمام صفحه می توانید بر روی این صفحه کلیک کنید و با کلیک مجدد بر روی صفحه بزرگ شده نیز امکان کوچک کردن آن را خواهید داشت. از سوی دیگر باید این مورد را در نظر داشته باشید که نمای کلی زمانی به صورت ۲۴ ساعته نمایش داده می‌ شود، اما امکان تنظیم آن برای زمان‌ های کمتر به صورت ۲ ساعت، ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه نیز وجود دارد.

نحوه بکاپ گیری فیلم دوربین مداربسته داهوا

به طور کلی دو روش برای پشتیبان گیری و بک آپ گیری از دوربین مداربسته داهوا وجود دارد که در ادامه این دو روش را با هم مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد.

روش اول بکاپ گیری فیلم دوربین مداربسته داهوا

در این روش ابتدا باید روی صفحه کلیک راست کنید و گزینه backup را انتخاب نمایید. در مرحله بعدی صفحه‌ ای باز خواهد شد که در آن فلش یا کارت حافظه که توسط دستگاه شناسایی شده، به شما نمایش داده می‌ شود. انتخاب گزینه browse در این قسمت به شما اجازه می‌ دهد تا مسیری که قصد بکاپ‌ گیری در آن را دارید، به صورت دقیق مشخص کنید و بعد از آن باید گزینه ok را انتخاب نمایید. در این قسمت یک گزینه دیگر به نام type وجود دارد که با استفاده از آن نوع داده‌ های مورد نظر برای پشتیبان گیری را مشخص خواهید کرد. در این قسمت با انتخاب گزینه All تمامی داده‌ ها به صورت ضبط دائمی، تشخیص حرکت یا اعلام خطر بر روی کارت حافظه مورد نظر شما ثبت می‌ شوند. قسمت بعدی که به آن بر می‌ خورید، record channel است که از طریق آن کانالی که قصد بکاپ‌ گیری از آن دارید را مشخص خواهید کرد.

نکات مهم در زمان بکاپ گیری فیلم دوربین مداربسته داهوا

بعد از انجام مراحل بالا دو گزینه به نام‌ های start time و end time به چشم می‌ خورد که تاریخ و ساعت دقیق شروع و پایان محدوده مورد نظر برای بک آپ گیری را به وسیله آن مشخص خواهید کرد. در قدم بعدی نوبت به تعیین فرمت بکاپ گیری می‌ رسد که با استفاده از گزینه file format برای شما امکان پذیر خواهد بود. پیشنهاد می‌ شود که در بین فرمت‌ های گوناگون سراغ گزینه MP4 بروید، چرا که قابلیت پخش این فرمت ویدیو با پلیر‌های گوناگون وجود خواهد داشت. بعد از اتمام کلیه مراحل باید سراغ گزینه start بروید و با استفاده از آن فرآیند بک آپ گیری را شروع کنید. این کار ممکن است مدتی طول بکشد و بهتر است صبور باشید.

7 تکنولوژی جدید دوربین مداربسته

روش دوم بکاپ گیری دوربین مداربسته داهوا

در این روش قبل از همه چیز باید زمان مورد نظر خود را با استفاده از کلیک کردن انتخاب نمایید و سپس به یک علامت قیچی بر می‌ خورید. با انتخاب علامت قیچی می‌ توانید زمان شروع و پایان بخش مورد نظر برای بک آپ گیری را از روی timeline انتخاب نمایید.

در صورتی که مطمئن بودید که زمان مناسبی را برای بکاپ گیری انتخاب کردید، نوبت به انتخاب گزینه save میرسد. بعد از انتخاب این گزینه صفحه مربوط به بک آپ باز خواهد شد و وضعیت کلی که شامل فضای خالی و فضای کلی فلش است را به شما نشان می‌دهد. در صورتی که قصد قرار دادن ویدیو‌های مختلف درون بک آپ را دارید امکان انتخاب گزینه combine video برای شما وجود خواهد داشت. در مرحله بعدی نوبت به محل مورد نظر برای ذخیره سازی فایل بکاپ گیری می رسد. بعد از انتخاب فولدر مناسب برای این کار می‌ توانید بر روی گزینه استارت کلیک کنید تا روند بکاپ‌ گیری شروع شود.

تماس با مگادید

سخن نهایی

متخصصین سایت مگادید سعی کردند نحوه بازبینی و بکاپ گیری فیلم دوربین مداربسته داهوا را به صورت کاملاً ساده و دقیق برای شما توضیح دهند. از آنجایی که محصولات داهوا به عنوان بهترین دوربین مداربسته درون کشور ما شناخته می‌ شوند، شاهد استفاده از آنها در موارد گوناگونی هستیم. از سوی دیگر در شرایط مختلف ممکن است روند کار کمی متفاوت با چیزی که گفتیم باشد یا برای برندهای مختلف نیاز به انجام مراحل متفاوتی داشته باشید. از همین رو برای مطرح کردن سوالات و برطرف کردن مشکلات خود می‌ توانید با متخصصین سایت مگادید تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین دوربین مداربسته در بازار ایران کدام است؟

دوربین مدار بسته داهوا توانسته در ایران توجه درصد زیادی از مشتریان را به خود جلب کند و به عنوان محصولی با کیفیت و مناسب شناخته شود.

برای بازبینی فیلم دوربین مداربسته داهوا چگونه عمل کنیم؟

در این مطلب آموزش‌ های لازم در خصوص نحوه بازبینی فیلم دوربین مداربسته داهوا را در اختیار شما قرار داده‌ ایم.

روند بکاپ گیری فیلم دوربین مداربسته داهوا چطور انجام می شود؟

برای انجام این کار دو روش اصلی وجود دارد که برای مطالعه آنها می‌ توانید از همین مطلب استفاده کنید.

آیا امکان بکاپ گیری فیلم در بازه زمانی مشخص وجود دارد؟

بله شما می‌ توانید ساعت و تاریخ دقیق شروع و پایان فیلم مورد نظر برای بک آپ گیری را در زمان انجام این کار انتخاب کنید.

بهترین فرمت برای بکاپ گیری فیلم دوربین مداربسته چیست؟

فرمت mp4 از آنجایی که با تمامی پلیرها سازگاری دارد، می‌ تواند گزینه بسیار مناسبی برای این کار باشد.