دوربین مداربسته داهوا

چه سوالاتی هنگام خرید دوربین مداربسته پرسیده می شود؟

این روزها استفاده از دوربین مداربسته در شرایطی که قصد افزایش امنیت یا نظارت بهتر بر روی یک محیط را داریم، گزینه بسیار مناسبی برای ما خواهد بود. اما نباید فراموش کرد که خرید دوربین مدار بسته می‌ تواند روند چالش برانگیزی داشته باشد. سوالات مختلفی مانند اینکه دوربین مداربسته تا چه مسافتی را نشان می‌ دهد؟ یا بهترین دوربین مداربسته برای منزل کدام است؟ همواره ذهن مشتریان را درگیر می‌ کند. بهترین راه برای پاسخ به این سوالات استفاده از تجربیات و تخصص افراد فعال در این حوزه است. متخصصین ما در سایت مگادید قصد دارند به سوالات مهم هنگام خرید دوربین مداربسته پاسخ دهند تا به این صورت بتوانید روند خرید را به شکل هوشمندانه طی کنید.

اشتباهات رایج در زمان خرید دوربین مدار بسته

متاسفانه در بسیاری از موارد می‌ بینیم که مشتریان برای خرید دوربین مداربسته در کشور ما دقت چندانی به خرج نمی دهند. همین باعث می‌ شود تا بسیاری از افراد متقلب و سودجو با تبلیغات گسترده و تعریف بیش از حد از یک محصول، آنها را مجاب به خرید کنند. در چنین شرایطی شاید بینیم که افراد سراغ دوربین مداربسته خاصی می‌ روند که امکانات و قیمت بالایی دارد، اما میزان این امکانات قطعاً از سطح نیاز آنها بالاتر است و همین باعث می‌ شود تا هزینه اضافه متحمل شوند.

از سوی دیگر اگر برای خرید بهترین دوربین مدار بسته منزل سراغ محصولاتی ارزان قیمت بروید، ممکن است در طولانی مدت به مشکلات زیادی بر بخورید و دوربین مداربسته عملکرد مناسبی برای شما نداشته باشد. برای اینکه از بروز این اشتباهات رایج جلوگیری کنید بهتر است قبل از انتخاب و خرید، به سوالاتی پاسخ دهید که به داشتن خرید بهتر کمک می‌ کنند. در ادامه با هم این موارد را بررسی خواهیم کرد.

برای خرید پکیج دوربین مداربسته کلیک کنید

پک کامل دوربین مداربسته شامل چه اقلامی است؟

در زمان خرید دوربین مداربسته باید در نظر داشته باشید که حتماً تمامی اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته را در دسترس داشته باشید. اقلام موجود در پک کامل دوربین مدار بسته عبارتند از:

  • مانیتور
  • دستگاه برق اضطراری یا UPS
  • پایه دوربین
  • آداپتور‌های مجزا که برای هر دوربین باید به صورت جداگانه در نظر گرفته شود.
  • منبع تغذیه اصلی
  • باکس مخصوص برای آداپتور دوربین
  • سوکت شبکه یا فیش بی ان سی
  • سوئیچ شبکه
  • کابل شبکه یا کابل تصویر
  • هارد
  • دستگاه رکوردر یا ضبط کننده تصاویر ثبت شده توسط دوربین مدار بسته

 

هر دوربین چقدر زاویه دید دارد؟

لنز مورد استفاده در دوربین‌ های مداربسته تعیین‌ کننده زاویه دید آنها است. برای خرید دوربین مداربسته باید با توجه به مکان مورد نظر خود سراغ دوربین هایی بروید که می‌ توانند محیط مورد نظر شما را به خوبی پوشش دهند. در صورتی که لنز استفاده شده روی دوربین به صورت وری فوکال یا متغیر باشد، عدد مربوط به لنز آن را ۲.۸ به ۱۲ میلیمتر در نظر می‌ گیرند. این دوربین‌ ها زاویه حدود ۱۰۰ درجه را پوشش خواهند داد. لنز‌هایی که دارای عدد ۲.۸ میلیمتر هستند، می‌ توانند زاویه دید ۸۰ درجه را در اختیار شما بگذارند. همچنین لنزهای فیکس یا ثابت ۳.۶ میلیمتری، ۷۰ درجه زاویه دید در اختیار استفاده کنندگان خواهند گذاشت.

دوربین مداربسته کجا باید نصب شود؟

تعیین محل مورد نظر برای نصب دوربین اهمیت بسیار زیادی دارد و تعیین‌ کننده نوع دوربین شما نیز خواهد بود. در صورتی که قصد نصب دوربین در فضای بیرونی را دارید، بهتر است سراغ دوربین مداربسته بالت بروید. از آنجایی که این دوربین‌ ها یک قاب مخصوص دارند، در برابر عوامل جوی مختلف مانند باران و باد مقاومت زیادی از خود نشان می‌ دهند.

همچنین برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای منزل و بخش‌ های داخلی یک ساختمان، می‌ توانید سراغ دوربین‌ های ساده‌ تر بروید؛ چرا که هیچ عاملی مانند باران یا رطوبت آنها را تهدید نخواهد کرد. در ضمن انواع محل نصب دوربین در یک ساختمان عبارتند از:

  • محل قرارگیری دخل یا صندوق پول در فروشگاه‌ ها
  • درب انباری به صورتی که روی روند رفت و آمد به این قسمت نظارت کامل داشته باشید.
  • داخل کابین آسانسور و ورودی آسانسور در هر کدام از طبقات
  • استفاده در قسمت‌ های مختلف پارکینگ به صورتی که هیچ نقطه کوری باقی نماند.
  • درون اتاق‌ های کوچک، در این شرایط یک دوربین می‌ تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.
  • بخش بیرونی ساختمان یا مجتمع مسکونی که بهتر است ورودی را با دوربین پوشش دهید.

البته در کنار موارد بالا باید این موضوع را به یاد داشته باشید که هر دوربین مداربسته تا چه مسافتی را نشان می دهد.

کدام گزینه بهتر است، دوربین بیسیم یا دوربین با سیم؟

بهترین دوربین مداربسته برای منزل یا سایر اماکن، نمونه‌ های دارای سیم هستند. در بسیاری از موارد مشاهده می‌ شود که دوربین‌ های بی‌ سیم نمی‌ توانند تصویر صحیح و درستی را بر روی مانیتور یا صفحه نمایش نشان دهند. از سوی دیگر در روزهای ابری و بارانی نیز روند انتقال تصاویر با دوربین‌ های بی‌ سیم، مناسب نیست. همچنین تجربه نشان داده که امواج تولید شده توسط دوربین مداربسته بیسیم نمی‌ توانند به راحتی از سازه‌ های بتنی عبور کنند و همین مشکلات بیشتری را برای استفاده کنندگان به همراه خواهد داشت.

چطور نصاب دوربین مداربسته را انتخاب کنیم؟

اگر در زمان نصب دوربین سراغ افراد متخصص و حرفه‌ ای نروید، ممکن است هزینه‌ هایی که برای این کار کرده‌ اید به هدر روند. همچنین تیم نصب مورد نظر شما باید حتماً وظیفه پشتیبانی را نیز بر عهده بگیرد تا خطاهای احتمالی که در زمان استفاده از دوربین مشخص می‌ شوند را برطرف نمایند. بسیاری به اشتباه دنبال افرادی هستند که با کمترین قیمت روند نصب دوربین مداربسته را طی می کنند. برای همین در بسیاری از موارد می‌ بینیم که نتیجه نهایی کار باب میل مشتری نیست. از همین رو بهتر است کیفیت را نسبت به هزینه کار در اولویت قرار دهید.

 

انتظارات شما از نصب دوربین مداربسته چیست؟

بسته به محل استفاده انتظارات ما از دوربین‌ های مداربسته می‌ تواند متفاوت باشد. از همین رو وقتی در زمان انتخاب به درستی انتظارات خود را بشناسید، می‌ توانید روند خرید دوربین مداربسته را بهتر کنید. در ادامه نمونه‌ هایی برای آشنایی بیشتر شما ارائه خواهیم داد.

  • زمانی که قصد دارید دوربین را در محیط مرطوب یا در معرض برف و باران نصب کنیم.
  • زمانی که قصد نصب دوربین برای اتاق کودکان و زیر نظر داشتن پرستار بچه را داریم.
  • زمانی که نیاز به دوربین دید در شب داریم تا چهره افرادی که از مکان مورد نظر ما رفت و آمد می‌ کنند را بهتر ببینیم.
  • زمانی که نیاز داریم پلاک خودروهایی که در محل موردنظر ما پاک می شوند را به خوبی مشاهده کنیم.
    موارد بالا بخشی از انتظارات مشتریان دوربین مداربسته هستند. در نظر داشتن این پارامتر‌ها علاوه بر اینکه نوع دوربین را مشخص می کند، می تواند روی روند تجهیزات جانبی برای نصب دوربین یا امکاناتی که باید در اختیار داشته باشید تاثیر گذار باشد.

 

تماس با مگادید

دوربین مداربسته باید چند مگاپیکسل باشد؟

بسیاری به اشتباه در زمان خرید دوربین مدار بسته بر روی رزولوشن یا اصطلاح مگاپیکسل دوربین تمرکز می‌ کنند. اما این در صورتی است که گاهی یک دوربین ۲ مگاپیکسلی از برند معتبر، می‌ تواند کیفیت بسیار بیشتری از دوربین‌ های با رزولوشن بیشتر داشته باشد. بهتر است در زمان خرید به جای توجه به همین پارامتر به فاکتورهای مختلفی دقت کنید که عبارتند از:

  • میزان گارانتی دوربین
  • برند تولید کننده آن
  • کابل استفاده شده برای نصب دوربین
  • فیلتر ICR دوربین مدار بسته
  • کیس دوربین
  • پردازنده استفاده شده بر روی این تجهیزات
  • سنسور تصویر
  • متریال برد دوربین مداربسته

گارانتی دوربین مداربسته باید چگونه باشد؟

مشکلاتی مانند تحریم‌ ها و سایر چالش‌ های مربوط به واردات تجهیزاتی مانند دوربین مداربسته باعث شده تا روند انتخاب و خرید دوربین مداربسته با گارانتی معتبر کمی دشوار شود. برند دوربین مورد نظر شما باید حتماً به شکلی باشد که بتوانید به قطعات یدکی و لوازم جانبی مربوط به آن دسترسی داشته باشید. همچنین شرکت فروشنده دوربین شما باید از اعتبار کافی برخوردار باشد تا بتوانید با خیال راحت به گارانتی ارائه شده توسط آنها اعتماد کنید. بهترین گزینه در این شرایط رفتن سراغ شرکت‌ های معتبر و با سابقه در زمینه فروش و نصب دوربین مدار بسته است.

تعداد دوربین‌ های مداربسته مورد نیاز من چقدر است؟

دستگاه‌ های ضبط کننده دوربین مداربسته دارای انواع ۳۲ کاناله، ۱۶ کاناله، ۸ کاناله و ۴ کاناله هستند. به هر کدام از این کانال‌ ها امکان اتصال یک دوربین وجود دارد. از همین رو بهتر است که قبل از خرید و انتخاب محصولات مورد نظر خود مکان و تعداد دوربین‌ های مورد نیاز را تعیین کنید تا روند خرید سایر تجهیزات مربوط به نصب آنها راحت تر طی شود. از سوی دیگر برای تصمیم‌ گیری بهتر، باید با افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند مشورت کنید.

کدام گزینه بهتر است؛ دوربین مداربسته HD یا IP؟

اولین پارامتری که در این زمان باید به یاد داشته باشید این است که تکنولوژی ساخت دوربین‌ های مداربسته HD نسبت به نمونه‌ های IP پایین‌ تر است و از همین جهت قیمت آنها نیز پایین تر می‌ باشد. اما هر کدام از این محصولات دارای ویژگی‌ های متفاوتی هستند که در شرایط مختلف می‌ توانند کارایی‌ های گوناگونی را در اختیار ما قرار دهند. به همین جهت پیشنهاد می‌ کنیم که برای انتخاب بهتر بین این دو گزینه حتماً با افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند مشورت کنید تا بتوانید بهترین دوربین مداربسته برای منزل خود را انتخاب و خریداری نمایید.

متخصصین ما در سایت مگادید آماده هستند تا اطلاعات و تجربیات خود در زمینه خرید دوربین مداربسته را در اختیار شما قرار دهند. برای استفاده از سیستم مشاوره رایگان می توانید با ما تماس بگیرید و راهنمایی‌ های لازم را دریافت کنید.