خرید دوربین مداربسته

دوربین مداربسته داهوا

دوربین مداربسته داهوا یکی از برترین و معتبرترین دوربین‌ های حفاظتی و نظارت تصویری به شمار می‌ رود که به دلیل تنوع بالا، کیفیت بسیار خوب، استفاده از تکنولوژی‌ های ویژه و امکانات زیاد دارای محبوبیت زیادی می‌ باشد. دوربین داهوا کاربردهای متنوعی دارد و می‌ توان از آن در محیط‌ های مختلف مانند منازل، اماکن عمومی، صنعتی و … استفاده نمود.
در این مقاله قصد داریم به بررسی دوربین مداربسته داهوا، امکانات، ویژگی‌ ها و انواع آن بپردازیم. اگر شما هم قصد نصب و راه اندازی یک سیستم نظارت تصویری با کیفیت را دارید، پیشنهاد می‌ کنیم تا انتهای این مطلب از مگادید با ما همراه باشید.

مقاله دوربین مداربسته را مطالعه کنید

تاریخچه شرکت داهوا

شرکت چینی (Dahua Technology) که یکی از بزرگترین و معتبرترین برندها در زمینه سیستم‌ های نظارتی و هوشمندسازی ساختمان‌ ها می باشد، در سال 2001 فعالیت خود را با ساخت دستگاه ذخیره ساز تصویری دیجیتال 8 کاناله با پخش در زمان واقعی، آغاز نمود. طی چندین سال و اختراعات بسیار و پیشرفت در زمینه تکنولوژی سیستم‌ های نظارتی، این شرکت در سال 2015 رتبه دوم معتبرترین تولیدکنندگان این حوزه را بدست آورد.
کمپانی داهوا علاوه بر انواع دوربین‌ های مداربسته محصولات دیگری همچون دستگاه‌ های دی وی آر، ایکس وی آر، ان وی آر، دستگاه‌ های ضبط چند وجهی، سیستم‌ های کنترل تردد، تجهیزات شبکه و سوئیچ‌ ها، تجهیزات رادیویی، تجهیزات اعلام سرقت، تجهیزات هوشمند سازی ساختمان‌ ها و پهباد را با کیفیت بالا و ویژگی‌ ها و امکانات خاص تولید می‌ کند.

انواع دوربین مداربسته داهوا

شرکت داهوا شامل طیف گسترده و متنوعی از محصولات نظارت تصویری می‌ شود که هر یک از آنها در کاربردی خاص مورد استفاده قرار می‌ گیرند. همین تنوع محصولات در کنار کیفیت بالا و امکانات خاص این شرکت را به برندی معتبر در زمینه دوربین‌ های حفاظتی تبدیل کرده است. دوربین مداربسته داهوا به طور کلی بر دو نوع زیر می‌ باشد:

دوربین مداربسته HDCVI داهوا

تکنولوژی HDCVI که توسط خود شرکت داهوا اختراع و تولید شده است، تصاویر دوربین‌ های آنالوگ را بر روی سیستم HD انتقال می‌ دهد. انتقال تصاویر در دوربین hd داهوا روی بستر کواکسیال صورت می‌ گیرد و کیفیت این نوع دوربین بر اساس مگاپیکسل سنجیده می‌ شود. فناوری HDCVI می‌ تواند تصاویری با کیفیت 4K را از طریق کابل کواکسیال در سیستم‌ هایی با زیرساخت آنالوگ انتقال دهد. دوربین های HDCVI داهوا تنها با DVR های مربوط به خود آن و از همین برند قابل استفاده هستند.

برای ذخیره سازی تصاویر دوربین‌ های HDCVI داهوا می‌ توان از دستگاه‌ های XVR که قابلیت پشتیبانی از تمام دوربین‌ های مداربسته را دارند، استفاده نمود.

در مدل‌ های مولتی مدیای دستگاه XVR، دستگاه علاوه بر ضبط تصاویر دوربین‌ های داهوا با کد HDCVI، می‌ تواند تصاویر و ویدیوهای ارسالی دوربین‌ های مختلف دیگر با کدهای متفاوت را مانند HTDVI دوربین‌ های هایک ویژن، AHD دوربین‌ های متفرقه، CDBS دوربین‌ های آنالوگ و دوربین‌ های تحت شبکه IP ثبت و ذخیره سازی نماید.

دستگاه‌ های جدید XVR توانایی ذخیره سازی فضای ثبت اطلاعات تا حدود 70 درصد را دارند. دستگاه مولتی مدیا ایکس وی آر دارای مدل‌ های متنوع چند کانال می‌ باشد که امکان اتصال دو مدل دوربین را به صورت همزمان در دسترس کاربران قرار می‌ دهد. برای مثال در مدل 4 کانال دستگاه XVR می‌ توان 2 دوربین HDCVI و 2 دوربین IP داهوا را به آن متصل نمود.

دوربین مداربسته HDCVI داهوا شامل سری‌ های مختلف می‌ باشد که عبارتند از:

  • Lite: دوربین مداربسته با عملکرد متوسط برای محیط‌ های کوچکتر مانند ادارات، شرکت‌ ها و …
  • Pro: دوربینی با عملکرد بالا و مناسب برای پروژه‌ های بزرگ مانند اماکن عمومی، کنترل ترافیک و …
  • Cooper: دوربین اقتصادی که کیفیت و هزینه آن از دو مدل دیگر پایین‌تر می باشد.

دوربین مداربسته IP داهوا

دوربین مداربسته تحت شبکه یا آی پی برند داهوا تصاویر را به صورت دیجیتالی ثبت و ذخیره می‌ کند و از طریق اینترنت انتقال می‌ دهد. به عبارتی بستر انتقال اطلاعات دوربین مداربسته IP داهوا بر پایه اینترنت می‌ باشد. کیفیت این دوربین‌ متنوع و با مگاپیکسل‌ های مختلف ( 1,2,3,… MP ) و کاربرد متفاوت است. برای ضبط و نگهداری تصاویر این دوربین نیاز به دستگاه ان وی آر ( NVR ) می‌باشد که به صورت بی‌ سیم از طریق وای فای و روتر و یا به صورت سیمی از طریق کابل کشی و مودم، تصاویر را پس از ذخیره سازی و فشرده نمودن انتقال می‌ دهد.
دوربین تحت شبکه داهوا از مقاومت بالایی برخوردار است و استانداردهای IP66 و IP67 را دارد و سیم کشی و اتصالات آن از نوع RJ45 می‌باشد. هزینه نصب و راه اندازی دوربین‌ های تحت شبکه داهوا به دلیل سیم کشی‌ های بسیار و همچنین استفاده از بستر اینترنت بالا است و برای اماکن خاص که نیاز به حفاظت بیشتر و ثبت تصاویر باکیفیت‌ تر دارند مانند بانک بسیار مناسب است.

 

مشاهده مدل های مختلف دوربین های مداربسته داهوا

امکانات و ویژگی‌ های دوربین مداربسته داهوا

شرکت داهوا طی سال‌ های اخیر بودجه زیادی را برای تحقیق و توسعه با هدف پیشرفت در زمینه سیستم‌ های نظارتی صرف نموده است و نتیجه این تحقیقات اختراعات زیاد و تولید تکنولوژی‌ های مختلف شده است. دوربین‌ های مداربسته داهوا دارای فناوری‌ های بسیار کاربردی و خاصی هستند که آنها را از سایر دوربین‌ ها متمایز نموده است. از مهمترین این قابلیت‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

تشخیص و شناسایی چهره

با استفاده از فناوری IVS در دوربین‌ های مداربسته داهوا دو قابلیت تشخیص چهره و شناسایی چهره در دسترس می‌ باشد. با قابلیت تشخیص چهره (Face Detection) می‌ توان چهره‌ های مختلف را از سایر اجزای محیط به آسانی تشخیص داد و با جدا نمودن و تهیه عکس از آنها کار جستجو را راحت‌ تر و سریعتر پیش برد. بر مبنای هوش مصنوعی (AI) قابلیت شناسایی چهره (Face Recognition) در دوربین مداربسته داهوا می‌ تواند چهره‌ های تعیین شده را ردگیری نماید و طبق درصد شباهت، به شناسایی آنها بپردازد.

خواندن پلاک خودرو

بعضی از مدل‌ های دوربین مداربسته داهوا این قابلیت را دارند تا با خواندن پلاک خودروها تردد آنها را آنالیز و کنترل نمایند. این قابلیت می‌ تواند پلاک‌ های خودرو‌ها را با ساعت و تاریخ ثبت نماید.

تشخیص با استفاده از حرارت

دوربین‌ های حرارتی داهوا این قابلیت را دارند که اجسام مختلف را از طریق دما و نور مادون قرمز ساطع شده از آنها تشخیص دهند. این دوربین کاربردهای خوبی نظیر استفاده در مناطق مختلف برای پیشگیری از آتش سوزی دارد. همچنین از این دوربین در مناطق نظامی برای کنترل و نظارت بر محیط‌ های مختلف و ترددها استفاده می‌ شود.

مقاومت بالا و ضد انفجار و اکسایش هوا

این قابلیت در دوربین‌ های داهوا باعث بالا رفتن مقاومت بدنه آنها می‌ شود و در برابر حرارت زیاد، عوامل محیطی، مواد شیمیایی و … استحکام دوربین را افزایش می‌ دهد. می‌ توان از دوربین‌ های داهوا با این قابلیت در محیط‌ های حساس مانند آزمایشگاه‌ ها، پالایشگاه و … استفاده نمود.

ضبط تصویر در محیط‌ های کم نور

شرکت داهوا از تکنولوژی ultra low-light star light برای تصویربرداری در محیط‌ های کم نور بهره گرفته است. این تکنولوژی با متعادل کردن نور محیط قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت در محیط‌ های تاریک (حتی کمتر از ۰٫۰۰۷ لوکس) را ممکن می‌ کند.

شمارشگر افراد

یکی دیگر از قابلیت‌ های دوربین‌ های مداربسته داهوا فناوری شمارشگر می‌ باشد. می‌ توان از این قابلیت برای محیط‌ ها و اماکن عمومی مانند مراکز گردشگری، فروشگاه‌ ها و … استفاده نمود و با شمارش افراد میزان تردد و ورود و خروج‌ ها را اندازه گیری و بررسی کرد.