فروش دوربین مداربسته

آموزش نصب دوربین مدار بسته

استفاده از دوربین مداربسته برای داشتن نظارت بهتر و افزایش امنیت یک مکان گزینه بسیار مناسبی است. امروزه انواع مختلف دوربین مداربسته در مکان‌ های خصوصی و دولتی گوناگون استفاده می‌ شوند و حتی به عنوان یک بخش امنیتی ضروری نیز آنها را می‌ شناسند. یکی از نکاتی که بعد از خرید تجهیزات باید در نظر داشته باشید، نصب دوربین مدار بسته است. سایت مگا‌دید ارائه دهنده انواع خدمات مربوط به فروش دوربین مداربسته داهوا و سایر برندهای معتبر در ادامه مطلب آموزش نصب دوربین مداربسته را در اختیار شما خواهد گذاشت.

 

دوربین مدار بسته داهوا

تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته

برای نصب دوربین مداربسته قبل از همه چیز باید با تجهیزاتی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌ گیرند، آشنایی کافی داشته باشید. بر اساس نوع دوربین‌ های استفاده شده و سایر انتظارات شما، تجهیزات مورد نیاز برای این کار متفاوت خواهند بود. بر اساس نوع کاربرد دوربین، می‌ توان کلیه تجهیزاتی که برای نصب دوربین مداربسته استفاده می‌ شوند را در دو دسته کلی قرار داد.

مدت زمان نگه داری فیلم دوربین مداربسته چقدر است؟

  • دسته اول این تجهیزات را با نام سرور مرکزی نیز می‌ شناسند و نوعی کلاینت آنها می‌ تواند NVR ،DVR و… باشد.
  • دسته دوم تجهیزات و دوربین‌ های مخصوصی هستند که بسته به نیاز‌های مشتری در انواع مختلفی تولید و وارد بازار می‌ شوند.

علاوه بر این موارد باید به یاد داشته باشید که اگر قصد استفاده از دوربین‌ های آنالوگ را دارید، باید حتماً برای انجام اتصالات از سوکت های BNC استفاده کنید. همچنین نرم افزار‌های مخصوصی برای دسترسی به آرشیو جمع‌ آوری شده توسط دوربین‌ ها نیاز است که می‌ توان آنها را بر روی تلفن‌ های هوشمند یا لپ تاپ نصب کرد. بر اساس برند دوربین نوع این نرم‌ افزارها نیز متفاوت است، به عنوان مثال برای دوربین مداربسته داهوا نیاز به نرم افزارهای خاص این برند را داریم.

نصب دوربین مداربسته تحت شبکه آی پی

روند کابل کشی برای نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. همچنین نوع دوربین استفاده شده و تنظیمات مربوط به سرور نیز باید متناسب با نیاز مشتری و محیط مورد نظر، انتخاب گردد. علاوه بر این موارد نصب نرم افزارهای خاص و آموزش کار با آنها به استفاده کنندگان نیز یک بخش بسیار مهم از روند نصب دوربین مداربسته تحت شبکه آی پی است. به عنوان مثال برای نصب دوربین مداربسته داهوا نیاز به نرم افزارهای خاص این برند را خواهید داشت و بدون آنها امکان انتقال تصاویر بر روی سیستم یا گوشی هوشمند وجود نخواهد داشت. استفاده از این نرم افزار‌ها کمک می‌ کند تا بتوانید روند تنظیم امواج موردنظر با پهنای باند مناسب را به راحتی انجام دهید و این بخش در زمان راه اندازی دوربین اهمیت بسیار بالایی دارد.
به طور کلی در این دوربین‌ ها دو روش برای ذخیره سازی تصاویر وجود دارد که روش اول استفاده از کامپیوتر یا سرور است و روش دوم به کارگیری دستگاه NVR است. استفاده از کامپیوتر یا سرور برای سازمان‌ ها یا شرکت‌ های بزرگ با محیط وسیع مناسب است. اما از دستگاه NVR می‌ توان در مکان‌ های کوچک‌ تر نیز استفاده کرد. استفاده از سرور و کامپیوتر به شما این اجازه را می‌ دهد که به راحتی به آرشیو تصاویر ضبط شده دسترسی داشته باشید و بازبینی آنها برای افراد ساده‌ تر خواهد شد.

پکیج های دوربین مدار بسته

موارد مهم قبل از نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه آی پی

در صورتی که قصد نصب دوربین مداربسته با استفاده از دستگاه NVR را داشته باشید، باید به موارد زیر دقت کنید.

  • حتماً تنظیمات hlc و wdr مربوط به هر دوربین را به درستی انجام دهید تا با توجه به شرایط محیط مورد نظرتان تصویر مناسبی در اختیار داشته باشید. قبل از انجام کابل کشی حتماً باید محل نصب هر دوربین به صورت دقیق مشخص گردد.
  • اگر دوربین‌ ها به نحوی باشند که برای تامین برق باید از آداپتور استفاده کنند، این قطعات را باید درون یک باکس پلاستیکی و نزدیک به دوربین‌ ها قرار دهید.
  • روند اندازه گیری کابل باید به شکل دقیق انجام شود و برای عبور دادن آنها می‌ توان از لوله فلکسی، داکت یا لوله فلزی استفاده کرد.
  • حتماً برای اندازه گیری کابل‌ ها و برش دادن آنها درصد خطا را مورد نظر قرار دهید تا در صورت بروز هرگونه خطایی با کمبود کابل روبرو نگردید.
    از آنجایی که کابل مورد استفاده برای دوربین نباید از کنار کابل‌ های تلفن و برق فشار قوی عبور کند، حتماً از قبل محل عبور سیم‌ ها را پیش بینی کرده و فعالیت‌ های مختلف مانند سوراخ کاری و تغییر مسیر را برای داشتن عملکردی بهتر انجام دهید.

نصب دوربین مداربسته آنالوگ

روند نصب دوربین مداربسته آنالوگ و راه اندازی آنها با نصب دوربین‌ های مداربسته تحت شبکه تفاوت زیادی دارد. یکی از نکات بسیار مهم که در زمان این کار باید مد نظر قرار دهید، استفاده از کابل های سالم و یک تکه است که از جنس مرغوب و تمام مس تولید شده‌ اند. این کار باعث می‌ شود تا روند انتقال داده‌ ها و تصاویر ضبط شده با وضوح بالا انجام شود. یکی از بخش‌ های بسیار مهم برای نصب دوربین مداربسته آنالوگ دستگاه DVR است. تنظیماتی که در منوی دستگاه وجود دارد تا حد زیادی می‌ تواند عملکرد نهایی دوربین مداربسته آنالوگ را تعیین کند. از سوی دیگر برای استفاده از این دستگاه شما نیاز به سخت افزارهایی دارید که باید آنها را با نهایت دقت انتخاب و نصب کنید.

نکات مهم نصب دوربین مداربسته آنالوگ

  • اولین نکته که در این زمینه باید حتماً به آن توجه داشته باشید، پیدا کردن محل مناسب برای قرار دادن دستگاه DVR مرکزی است. این دستگاه باید در فاصله درستی از تمامی دوربین‌ های مدار بسته قرار بگیرد، چرا که بیشتر شدن فاصله باعث افزایش نویز و پایین آمدن کیفیت تصویر خواهد شد. علاوه بر این، نصب نادرست دستگاه باعث می شود که هزینه مورد نیاز برای تهیه کابل به طرز چشمگیری افزایش یابد.
  • در هر دوربین آنالوگ حداقل از دو کابل استفاده شده که یکی از آنها کابل تغذیه برق و دیگری کابلی شبیه به کابل‌ های مورد استفاده برای آنتن خانگی است. کابل کواکسیال یا کابل آنتن خانگی وظیفه انتقال تصاویر را برعهده دارد و برای نصب آنها به دستگاه یا دوربین باید از سوکت‌ های BNC استفاده کنید. از سوی دیگر اگر دوربین‌ ها نیاز به آداپتور یا منبع تغذیه دارند، بهتر است برای هر دوربین از یک آداپتور جداگانه استفاده نمایید تا کیفیت نهایی کار افزایش یابد.
  • در پایان نیز برای بهبود کیفیت تصاویر ضبط شده باید حتماً فردی که تخصص کافی دارد، تنظیمات دوربین را به درستی انجام دهد تا با توجه به شرایط نوری و محیطی آن مکان، تصویر با کیفیتی در اختیار شما قرار گیرد.

 

خرید بهترین دوربین مداربسته

 

 

سخن نهایی

تا این جای کار سعی کردیم آموزش نصب دوربین مدار بسته برای انواع دوربین تحت شبکه و آنالوگ را در اختیار شما بگذاریم. دوربین مداربسته داهوا و سایر برندهای معتبر در ایران همواره توضیحاتی را در خصوص نصب بهتر محصولات خود را ارائه می‌ دهند که توجه به آنها قبل از نصب می‌ تواند به شما کمک زیادی کند.
از طرفی بهتر است همواره برای نصب این تجهیزات سراغ افرادی بروید که تجربه و تخصص کافی در این زمینه دارند تا بهترین نتیجه را بگیرید. متخصصین فعال در سایت مگا‌دید آماده‌ اند تا به سوالات شما در خصوص خرید و نصب دوربین مداربسته پاسخ دهند و اطلاعات کافی در اختیارتان بگذارند.

سوالات متداول

چند نوع دوربین مداربسته داریم؟

به طور کلی انواع دوربین مدار بسته در بازار را می‌ توان به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم کرد.

مراحل نصب دوربین مداربسته چگونه است؟

برای نصب انواع دوربین مداربسته باید حتماً سراغ افراد حرفه‌ ای و باتجربه بروید. همچنین در این مطلب توضیحات مختصری در این خصوص ارائه شده است.

کدام دوربین برای ما گزینه مناسبی است؟

متخصصین مگا‌دید آماده‌ اند تا مشاوره‌ های لازم قبل از خرید دوربین مداربسته را در اختیار شما قرار دهند تا خرید بهتری داشته باشید.

هزینه نصب دوربین مداربسته چقدر است؟

پارامترهای مختلفی در زمان نصب دوربین باید مورد توجه قرار گیرند که مهمترین آنها نوع دوربین، شرایط محیطی، تعداد دوربین مورد نیاز و تجهیزات مورد استفاده می‌ باشند.

کدام برند بهترین دوربین مداربسته در ایران بیشتر کاربرد دارد؟

دوربین مداربسته داهوا یکی از بهترین برندهای تولید این تجهیزات در سطح جهانی است که محصولات آن در ایران نیز برای مشتریان قابل دسترسی خواهد بود.