دوربین مدار بسته مگادید

دوربین مداربسته بیسیم

دوربین مداربسته بیسیم در سال‌ های اخیر به دلیل نصب آسان و عدم نیاز به کابل کشی محبوبیت بالایی پیدا نموده‌ است و مزایا و کاربردهای خوبی دارد. این دوربین‌ ها بدون هیچگونه سیمی و از طریق ارتباط وای فای تصاویر خود را انتقال می‌ دهند، به همین دلیل به آنها دوربین Wifi یا دوربین وایرلس نیز گفته می‌ شود. قبل از خرید دوربین مداربسته بیسیم توجه به یکسری نکات و کسب اطلاعات لازم راجب این نوع دوربین می‌ تواند در انتخاب مناسب‌ ترین دوربین برای شما کمک کننده باشد، از این رو ما در این مقاله از مگادید به بررسی کامل دوربین مداربسته بیسیم، انواع آن و مزایا و معایبش پرداخته ایم.

آشنایی با دوربین مداربسته تحت شبکه

معرفی دوربین مداربسته بیسیم

دوربین مداربسته بی‌سیم یکی از انواع دوربین‌ های مداربسته می‌ باشد که برخلاف سایر مدل‌ ها نیازی به کابل کشی برای انتقال تصاویر ندارد و یک نوع دوربین تحت شبکه محسوب می‌ شود. در واقع از طریق شبکه و ارتباط وایرلس یا همان وای فای، عکس و فیلم‌ های ضبط شده را منتقل می‌ نماید. مدل‌ های مختلفی از دوربین مداربسته بیسیم در بازار وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ های خاص خود را داشته و کاربردهای متنوعی دارند.
به دلیل نصب آسان، عدم نیاز به کابل کشی و در نتیجه کاهش هزینه‌ ها این نوع دوربین بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرد و طرفداران زیادی دارد. اطلاعات و تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته بیسیم را می‌ توان با اتصال به اینترنت و از طریق گوشی تلفن همراه و با استفاده از نرم افزار مخصوص و یا از طریق لپ تاپ مشاهده نمود. برای مثال می‌ توان زمانی که در خانه هستیم از طریق متصل نمودن دوربین مداربسته بیسیم به اینترنت و تلفن همراه، تصاویر محل کار خود را دریافت کنیم.

خرید دوربین مداربسته برند داهوا

انواع دوربین مداربسته بیسیم از نظر نوع ذخیره سازی اطلاعات

دوربین‌ های مداربسته بیسیم به طور کلی از دو روش می‌ توانند اطلاعات را ذخیره نمایند که عبارتند از:

  • دوربین مداربسته بیسیم با کارت حافظه
    در این مدل اطلاعات و تصاویر ضبط شده توسط دوربین وای فای بر روی یک کارت حافظه که درون بدنه خود دوربین قرار دارد، ذخیره می‌ شود. با توجه به مدل دوربین نوع و ظرفیت کارت حافظه نیز مشخص می‌ گردد. بعضی از دوربین‌ های مداربسته می‌ توانند اطلاعات بیشتری را ذخیره نمایند و نیاز به مموری کارت با حجم بالا دارند.
  •  دوربین مداربسته بیسیم با دستگاه مرکزی
    منبع ذخیره سازی اطلاعات در این دوربین‌ ها یک دستگاه مرکزی می‌ باشد که دوربین را از طریق شبکه و ارتباط وای فای به این دستگاه متصل نموده و اطلاعات را به آن منتقل می‌ کند. داخل این دستگاه‌ ها یک هارد دیسک با ظرفیت‌ های متفاوت برای ذخیره سازی اطلاعات وجود دارد.

انواع دوربین مداربسته بیسیم از نظر نوع ارسال تصاویر

دوربین‌ های مداربسته اطلاعات و تصاویری که تهیه می‌ کنند، را می‌ توانند از روش‌ های مختلفی ارسال نمایند. به طور کلی دوربین‌ های مداربسته بیسیم را می‌ توان از نظر نوع ارسال داده‌ ها و همچنین کیفیت تصاویر به دو مدل زیر تقسیم بندی نمود:

دوربین مداربسته بیسیم آنالوگ

این دوربین از طریق امواج و فرکانس‌ های رادیویی اطلاعات و تصاویر را منتقل می‌ کند. از مزایای این مدل دوربین مداربسته بیسیم می‌ توان به قیمت مناسب و امکان ارسال سیگنال دوربین به چندین گیرنده اشاره نمود. اما به دلیل مشترک بودن فرکانس مورد استفاده در این دوربین با فرکانس وسایل مختلف در منزل مانند کنسول بازی، تلفن بیسیم، مودم بیسیم و … تداخل به وجود می‌ آید و مشکل ساز می‌ گردد.

دوربین مداربسته بیسیم دیجیتال

این مدل دوربین تصاویر را از طریق ارتباط وای فای و در سطح شبکه ارسال می‌ کند که به آن دوربین مداربسته بیسیم IP نیز گفته می‌ شود. امنیت این مدل دوربین به دلیل امکان پایین هک شدن از مدل آنالوگ بالاتر می‌ باشد و تصاویر با کیفیت‌ تری را ضبط و ارسال می‌ نماید. همچنین دوربین مداربسته بیسیم دیجیتال از برد بالاتری برخوردار است و امکان انتقال دوطرفه اطلاعات را نیز دارد. انتقال اطلاعات از طریق این دوربین‌ ها با سرعت بالاتری صورت می‌ گیرد و امکان نویز و تداخل کمتری نیز وجود دارد.

دوربین مداربسته بیسیم از نظر نوع منبع تغذیه

دوربین‌ های مداربسته بیسیم نیز مانند سایر دوربین‌ ها و وسایل الکترونیکی نیاز به یک منبع تغذیه دارند و بر اساس مدل آنها می‌ توان از دو روش برای این امر استفاده نمود.

دوربین مداربسته بیسیم برقی

این مدل دوربین از طریق یک کابل به برق متصل می‌ شود. درست است که دوربین‌ های وای فای نیازی به کابل کشی برای انتقال تصاویر ندارند، اما برای تغذیه و روشن شدن و کار کردن نیاز به اتصال به برق را دارند. در این دوربین‌ ها از یک کابل مخصوص برای برق رسانی استفاده می‌ شود.

دوربین مداربسته بیسیم شارژی

می‌ توان گفت این مدل از دوربین‌ های مداربسته واقعا بدون سیم هستند. در دوربین‌ های شارژی بجای کابل و اتصال به برق از باتری استفاده می‌ شود. دوربین‌ های وای فای شارژی مانند هر وسیله دیگر باتری خور نیاز به شارژ شدن و یا تعویض باتری دارند. معمولا باتری‌ های این دوربین‌ ها شارژی می‌ باشد و پس از تمام شدن می‌ توان آنها را دوباره شارژ نمود. اما به مرور زمان و به دلیل تمام شدن عمر مصرفی باتری‌ ها باید آنها را تعویض کرد تا کارایی دوربین پایین نیاید.

مزایا و معایب دوربین مداربسته بیسیم

این دوربین‌ ها مانند سایر دوربین‌ های مداربسته دارای معایب و مزایا می‌ باشند که اطلاع داشتن از آنها می‌ تواند هنگام خرید تاثیر بسزایی داشته باشند. از مهمترین مزایای دوربین های مداربسته بیسیم می‌ توان به قیمت مناسب بخاطر عدم نیاز به کابل کشی و یا عدم استفاده از دستگاه NVR و DVR و نصب آسان اشاره نمود.
این دوربین‌ ها برای محیط‌ های کوچک و فضاهای بسته بسیار مناسب است و می‌ توانند زاویه دید خوبی را پوشش دهند. امکان ذخیره سازی اطلاعات در کارت حافظه و انتقال اطلاعات با کیفیت بالا و سریعتر نیز از دیگر مزایای دوربین مداربسته بیسیم به شمار می‌ روند. همچنین بعضی از مدل‌ های دوربین مداربسته بیسیم دارای سنسورهای حرکتی قوی و حساس و پشتیبانی از تکنولوژی تشخیص چهره و همچنین دارای مادون قرمز که دید در شبی واضح و شفاف را به شما تحویل می‌ دهد، می‌ باشند.
از معایب این مدل دوربین مداربسته می‌ توان به هزینه زیاد باتری‌ ها، افت سیگنال در فضای بیرونی و وضعیت جوی نامناسب و امنیت پایین و تداخل سیگنال مدل آنالوگ اشاره نمود.
دوربین مداربسته بیسیم به دلایل زیادی می‌ تواند یک انتخاب خوب برای سیستم نظارتی محل‌ های مختلف مانند منزل، مغازه، راهروهای آپارتمان، پارکینگ، بخش‌ های مختلف باغ و ویلا و … باشد. شما باید با توجه به نوع نیاز خود مناسب ترین مدل دوربین مداربسته را انتخاب نمایید و با توجه به بودجه و همچنین محل مورد استفاده، خرید دوربین مداربسته بیسیم را انجام دهید.